25 המכוניות הנמכרות ביותר בכל הזמנים

המכוניות הוותיקות ביותר בהיסטוריה זוכות ליתרון במצעדי המכירות, באופן טבעי. אך גם המכונית הטובה ביותר תפסיק להימכר אם לא תתעדכן ותשתפר עם הזמן. הנה המכוניות שהצליחו להישאר רלוונטיות ולהימכר במליונים בכל רחבי העולם, נגד כל המתחרות והאופנות המתחלפות.

25. פורד מוסטנג

מאז 1964, המוסטנג הספורטיבית והחטובה נמכרה ב-9 מליון יחידות. מכונית ספורט יפהפייה שזכתה לחיקויים רבים, ונותרה מושכת עד היום למעשה. נקראה על שמם של זן סוסי-הפרא של המערב הפרוע. האמריקאים התאהבו בה לפני עשרות שנים. בישראל, היא נחשבת לפריט אספנים.

24. מרצדס-בנץ דגם C

בישראל אנחנו מכירים אותה בעיקר בתור מונית, או רכבם של העשירים ביותר. מפוארת, חזקה, אמינה ומחזיקה מעמד שנים רבות. ללא ספק, ספינת הדגל של היצרן הגרמני המכובד. אידיאלית ל"אוטובאן" ול"אוטוסטרדה" של מערב אירופה, אך גם כסמל-סטטוס של ממון והצלחה כלכלית. נמכרה עד היום ב-10 מליון יחידות. עדיין רואים אותה ברחובות הערים שלנו, מסרבת להתיישן או להיעלם.

23. טויוטה קאמרי

מאז 1982, הפכה המכונית היפנית לסטנדרט של נוחות ובטיחות. בישראל היא פחות ידועה. בארה"ב ובמדינות רבות אחרות, הקאמרי היא להיט של ממש, עם מכירות של למעלה מ-10 מליון יחידות עד היום. למרות שאיננה מלהיבה במיוחד, היא משרתת את המגזר העסקי בנאמנות רבה, בהיותה קצת יותר גדולה ומרווחת לעומת ה"קורולה".

22. פולקסוואגן ג'טה

יצרנית הרכב השיקה את הדגם הזה ב-1979, כסוג של וריאציית "סדאן" על דגם הגולף הפופולרי - אבל עם תא מטען גדול. עם השנים היא קיבלה שמות שונים ורבים (בורה, פוקס, אטלנטיק, ונטה) אך שמרה על קהל אירופאי ובינלאומי נלהב. נמכרו עד היום למעלה מ-10 מליון יחידות של הג'טה.

21. מאזדה 323

הדגם היפני הפופולרי הזה קיים בשוק מאז 1963 ויום נקרא בפשטות מאזדה 3. המכונית השימושית והיעילה הזו נמכרה בלמעלה מ-10 יחידות במשך כ-40 שנה. בחלק מהשווקים נמכרה כ"פמיליה". ניתן לראות אותה בכבישי ישראל עד היום.

20. אולדסמוביל קאטקלאס

אמנם חברת אולדסמוביל כבר לא קיימת מאז שנת 2004, ועדיין - היו לה ימי זוהר משלה. בין השנים 1961 ועד 1999 נמכרה הקאטקלאס במגוון תצורות שונות, בעיקר בארה"ב. היא היתה פופולרית בעיקר בשנות ה-70 של המאה הקודמת, ובגלל גודלה העצום - כבר לא עושים כמותה כיום. נמכרה בכ-11 מליון יחידות. כאמור, דגם היסטורי.

19. אופל אסטרה

פופולרית מאוד באירופה מאז 1991, יפה ושימושית בערים. אחד הדגמים הידועים של אופל, גם בישראל. בחלק מהשווקים היא נקראת "ווקסהול אסטרה", וכך נמכרה בלמעלה מ-11 מליון יחידות. באתר "אופל ישראל" ה'אסטרה' עדיין נמכרת, תחת המיתוג "אסטרה החדשה".

18. רנו קליאו

אחת ההצלחות הגדולות של יצרנית הרכב הצרפתית בשנים האחרונות, ה'קליאו' היא רכב קטן ושימושי במציאות העירונית הצפופה של המאה ה-20 וה-21. עד היום נמכרו למעלה מ-12 מליון יחידות, הישג נאה לכל הדעות.

17. פולקסוואגן פולו

אחותה הקטנה של ה'גולף' תוצרת גרמניה, ה'פולו' שמרה על פופולריות גבוהה מאז 1975. קניה צרכנית נבונה למשפחות קטנות ברחבי אירופה - נמכרה בלמעלה מ-12 מליון יחידות ואף זכתה לאחרונה לעיצוב חדש, גדול ומרווח מתמיד.

16. קרייזלר טאון & קאנטרי

מיני-ואן אמריקאי שהפך ללהיט מהיר כשיצא לשוק ב-1990. הצרכנים אהבו את הנוחות המרובה, המרחב הפנימי והביצועים הנאים. הצלחה מסחרית לסוג של "בית על גלגלים", בקטגוריה שעדיין נמכרת יפה בארה"ב (למעלה מ-12 מליון יחידות). שם הדגם הוחלף בהמשך ל"פסיפיקה".

15. פורד פוקוס

כפי שניתן לראות בשנים האחרונות גם אצלנו בישראל, המותג של פורד "פוקוס" היא שלאגר תחבורתי. הושקה ב-1998 באירופה וממשיכה להצליח בכל שוק אליה היא נכנסת. עד היום נמכרו למעלה מ-13 מליון "פוקוסים" בעולם.

14. אופל קורסה

בישראל של שנות ה-80 אי אפשר היה ללכת ברחוב בלי לראות "קורסה" חולפת על פניך. הדגם הראשון יצא ב-1983 והפך לסיפור הצלחה אירופאי. המכונית הקומפקטית מגרמניה נלחמה בהצלחה ב"פורד פיאסטה" וה"גולף" של פולקסוואגן. למעלה מ-13 מליון 'קורסות' קטנות וחמודות נמכרו עד היום, והדגם השובב והחסכוני ממשיך להיות משווק גם ב-2019.

13. ב.מ.וו סדרה 3

לא צריך לגור בגרמניה בשביל לדעת שזוהי אחת ממכוניות היוקרה האייקוניות ביותר. ללא ספק, ההצלחה הגדולה ביותר של BMW מאז ומעולם. הסדרה כיכבה גם בכבישי ישראל לאורך שנות ה-80 וה-90, ובשל מחירה הגבוה הפכה לסמל סטטוס עבור מצליחנים, חובבי איכות חיים והתנהגות ספורטיבית. עד היום נמכרו למעלה מ-14 מליון יחידות בסדרה 3.

12. שברולט אימפלה

מכונית יוקרה קלאסית שהחלה להימכר ב-1958 וזכתה להצלחה היסטרית באמצע שנות ה-60. בזכות הפאר הפנימי והמראה המושך היא הצליחה להימכר בלמעלה מ-14 מליון יחידות עד היום.

11. פורד פיאסטה

הקומפקטית האירופאית הוכיחה את עצמה במצעדי המכירות מאז 1976, כמעט ברציפות. במאה ה-21 ירד קרנה עקב תחרות חזקה שהגיעה מן המזרח (יפן, דרום-קוריאה) בקטגוריית המכוניות הקטנות והחסכוניות. כיום, פורד פנתה לשוק מכוניות הפנאי-ספורט (SUV). הפיאסטה הצליחה להימכר בלמעלה מ-15 מליון יחידות עד היום.

10. פולקסוואגן פאסאט

האחות הבכירה והמהודרת של ה"ג'טה", הפאסאט הגדולה והמרווחת נמכרה נהדר ברחבי העולם מאז הושקה בגרמניה ב-1973. 15 מליון יחידות נמכרו עד היום, בעיקר למגזר העסקי, חובבי מכוניות מנהלים ומשפחות גדולות ואמידות.

9. פורד מודל טי

אחת המכוניות החשובות בהיסטוריה. ה"פורד T" הוא רכב ששינה את העולם, מאז הושק הרחק-הרחק בזמן, בשנת 1908 עד פרישתו ב-1927. זו היתה המכונית הזולה הראשונה. היא היתה אמינה, חזקה ובטוחה. תעשיית הרכב האמריקנית נבנתה על הדגם הזה, והעיר דטרויט הפכה בזכותה ללב הפועם של הענף. נמכרו לפחות 15 מליון יחידות של ה-T, והמספר האמיתי עשוי להיות גבוה בהרבה.

8. הונדה אקורד

הלהיט הענק של הונדה מאז 1976 הצליח למשוך משפחות ונהגים מכל הסוגים. מכונית "אמצע הדרך" נחשבה לסמל האמינות, הבטיחות והיציבות. האקורד נמכרה בכמויות אדירות, כ-17 מליון יחידות עד היום. בזכות מכוניות אמינות וסולידיות כמו "אקורד", כבשה תעשיית הרכב היפנית שווקים בינלאומיים. ה'אקורד' כבר לא קיימת כיום, והיורשת הטבעית שלה היא למעשה דגם ה"סיוויק".

7. פורד אסקורט

מאז יצאה לשוק ב-1968, הפכה ה'אסקורט' לסיפור הצלחה נדיר באירופה. הוחלפה ב-1998 על ידי ה"פורד פוקוס", שגם היא זוכה למכירות מדהימות. ה'אסקורט' ירדה מהייצור ב-2004 אך היתה פופולרית במיוחד ברחבי אנגליה, ואפשר לראות אותה שם עד היום, בעיקר כרכב אספנות או כגרוטאה חביבה. החל מ-2014 משווקת ה'אסקורט' כרכב קומפקטי עבור השוק הסיני. אפילו אצלנו בישראל הקטנה, הורכבה ה'אסקורט' ב-14 אלף יחידות - גאווה תעשייתית מקומית. עד היום נמכרה ה'אסקורט' ברחבי העולם בלמעלה מ-18 מליון יחידות.

6. הונדה סיוויק

הקומפקטית הקלאסית מאז 1972, היא חוגגת כבר דור עשירי ומהווה ספינת-דגל של תעשיית הרכב היפנית. מעבר לכך שנמכרה בלמעלה מ-18 מליון יחידות, היא מהווה פלטפורמה ובסיס לדגמים נוספים שבאו אחריה. בישראל, ה'סיוויק' נחשבה לרכב משפחתי אמין, ונחשבת להצלחה גדולה בשוק הפרטי ובשוק הליסינג.

5. ואז 2101

אולי לא שמעתם על VAZ אבל אתם בוודאי מכירים את ה"לאדה 1200" או "לאדה ריבה". מי שלא שמע על הלאדות הקומוניסטיות, בוודאי שמע על פיאט 124. כך או כך, זה אותו רכב בשינוי אדרת. בשוק מאז 1970 ועד 2012, זהו הרכב המזרח-אירופאי הנפוץ ביותר בהיסטוריה. הוא אולי לא נאה במיוחד, אבל ברחבי בריה"מ הוא היה פופולרי כמו כיכר לחם.

4. פולקסוואגן חיפושית

לא צריך להכביר מילים על הדגם ההיסטורי הזה, שהושק בגרמניה של 1938 וכבש בסערה את העולם במהלך שנות ה-50 וה-60. העיצוב המיוחד של ה"ביטל" (Beetle) הכניס אותה לפנתיאון הרכב, למרות שהדגמים המאוחרים של החיפושית כבר לא הצליחו להתחרות מול דגמים יפנים קטנים. אפילו הרובוטריקים נתנו כבוד לחיפושית באמצעות הרובוט האהוב באמבלבי. מפליא לדעת שהחיפושית המקורית נשארה בייצור עד שנת 2003, עקב ביקוש עז בקרב חובבי רכב נוסטלגי. עד היום נמכרו כ-23 מליון חיפושיות.

3. פולקסוואגן גולף

אחותה הגדולה של ה"פולו", ללא ספק ספינת הדגל הקומפקטית-משפחתית של היצרנית הגרמנית. ה'גולף' אטרקטיבית למשפחות קטנות וגדולות, וזכתה במגוון פרסים באירופה. עד היום נמכרו למעלה מ-30 מליון יחידות. גרסת הדיזל החסכונית של הגולף חיה בשלום עם הגרסה הספורטיבית שלה (GTI ו-R), מה שהופך את ה'גולף' כמעט למותג עצמאי, המדבר אל מגוון רחב של צרכנים שונים. באירופה משווקת גם גרסה חשמלית, "אי-גולף" (e-Golf). סולידית או ספורטיבית, חזקה ואמינה ביותר - היא ממשיכה להימכר לא רע גם בישראל של 2019, אך ימיה הגדולים מאחוריה.

2. פורד סדרה F

המשאית הקטנה הנמכרת ביותר בארה"ב מאז 1977. ה"אף" היא סוג של "פיק-אפ טראק". שימושית ביותר להובלות ומסחר, כמו גם נשיאת מטענים או טריילרים. הושקה למעשה ב-1948, ונמכרת למשפחות אמריקאיות דור אחרי דור. בישראל, הרכב הרבה פחות מוכר. ה-F של פורד היא סוס-עבודה חזק ביותר, המסוגל לגמוא מרחקים עצומים ולשרת את נוסעיו לאורך מאות אלפי קילומטרים. נמכרה עד היום בלמעלה מ-40 מליון יחידות, ועדיין מהווה תמורה נהדרת לכסף.

1. טויוטה קורולה

המכונית הנמכרת ביותר בכל הזמנים: למעלה מ-43 מליון יחידות. בעיקר בזכות האמינות הקיצונית של הרכב היפני הזה, זכתה ה'קורולה' לקהל צרכנים נאמן כמעט בכל מקום בעולם - בייחוד בארה"ב, אך גם באירופה ובמזרח. טויוטה פיתחה מערך בקרת איכות חסר תקדים, שיצר תגובה חיובית ביותר בקרב משפחות צרכנים שאינם אוהבים לבקר במוסך. גם בישראל הקטנה, ה'קורולה' היתה במשך שנים חביבת חברות הליסינג ומנהלי ציי הרכב - פשוט לא מתקלקלת.

השאירו
פרטים >