המכוניות הנמכרות ביותר ב-2020

קורולה, איוניק, פיקנטו ו-i20 ממשיכות לככב בצמרת המכירות של הרכבים החדשים בישראל 2020. המשפחתיות החסכוניות והסופרמיני השובבות ממשיכות למשוך את ליבו של הארנק המקומי. קבלו את המצעד המלא.

"שנת הקורונה" הסתיימה עם ירידה של כ-15% בכמות מסירות הרכב החדשות, בהשוואה לשנת 2019. בראש הטבלה עומדת יונדאי עם 33 אלף מסירות. אחריה, במקום השני והמכובד, טויוטה עם 28 אלף. קיה במקום השלישי עם 25 אלף מסירות. אחרי שלושת הגדולות: סקודה (17 אלף), מיצובישי (12 אלף), סיאט (10 אלף), מאזדה (9.4 אלף), סוזוקי (9.2 אלף), רנו (7.4 אלף) וניסאן (7.4 אלף).

רוב המותגים סבלו מירידות יחסיות בנתוני המסירות. מותגי היצרנים שהצליחו להגדיל את שיעור מכירותיהם היו סיאט (12%), שברולט (6%), פולקסווגן (4%), אם-ג'י (35%), אופל (2%), פורד (8%), לנד רובר (1%), קדילאק (5%) יגואר (25%), פורשה (7%), קרייזלר (38%) ואבארט (42%). סקודה היתה בין הבודדות שהצליחה לשמור על כוחה.

קטגוריות: רכבי הפנאי הקומפקטיים ממשיכים להוביל את הטבלה, מבחינת נתח המכירות של הקטגוריה (30%). המשפחתיות במקום השני (19%) ואחריהן רכבי פנאי קטנים (14%), סופרמיני (12%) ומיני (7%).

10 הגדולות של 2020

  1. טויוטה קורולה (12,290 מסירות) - ללא שינוי
  2. יונדאי איוניק (9,911 מסירות) - ללא שינוי
  3. קיה פיקנטו (8,036 מסירות) - ללא שינוי
  4. יונדאי i20 (עם 6,764 מסירות) - קפיצה ישירה לעשירייה
  5. קיה נירו (5,752 מסירות) - ללא שינוי
  6. טויוטה ראב 4 (עם 5,200 מסירות) - קפיצה של 4 מקומות
  7. סקודה קודיאק (4,956 מסירות) - קפיצה ישירה לעשירייה
  8. קיה ספורטאז' (4,924 מסירות) - ירידה של 2 מקומות
  9. יונדאי טוסון (4,807 מסירות) - ירידה של 2 מקומות
  10. מיצובישי אאוטלנדר (4,750 מסירות) - ירידה של מקום אחד

מיני (Mini)

השינוי המרכזי ב-2020: יונדאי i10 ירדה מקום אחד, ואיפשרה לספארק לזכות במקום השני. כמו הרכבים, גם הקטגוריה הזו בישראל קטנה מאוד.

  1. קיה פיקנטו - המנצחת הבלתי-מעורערת (8,036 מסירות, ללא שינוי)
  2. שברולט ספארק - הנהנית מירידת יונדאי i10 (עם 4,178 מסירות, עלייה של מקום אחד)
  3. יונדאי i10 (עם 3,749 מסירות, ירידה של מקום אחד)
  4. טויוטה אייגו (רק 432 מסירות, עלייה של מקום אחד)
  5. פיאט 500 (216 מסירות, עלייה של 2 מקומות)
  6. סיאט מי (מסירה אחת?)

סופר מיני (Mini)

הניצחון של יונדאי i20 נובע מירידתה של יאריס. המשך הצלחתה של סיאט איביזה מחזקת במקצת את מותג סיאט בישראל. פיג'ו 208 אמנם הוכתרה "רכב השנה" באירופה, אך אצלנו היא רק במקום העשירי.

  1. יונדאי i20 (אחותה הגדולה של i10 עם 6,764 מסירות, עלייה של מקום אחד)
  2. סיאט איביזה (3,611 מסירות, עלייה של 3 מקומות)
  3. טויוטה יאריס (3,047 מסירות, ירידה של 2 מקומות)
  4. מיצובישי ספייס סטאר (2,281 מסירות, עלייה של 3 מקומות)
  5. סוזוקי בלנו (1,658 מסירות, ירידה של 2 מקומות)
  6. מאזדה 2 (רק 1,545 מסירות, ירידה של 2 מקומות)
  7. סוזוקי סוויפט (1,292 מסירות, עלייה של 2 מקומות)
  8. רנו קליאו (1,077 ללא שינוי במיקום)
  9. הונדה ג'אז (904 מסירות, ירידה של 3 מקומות)
  10. פיג'ו 208 (835 מסירות, חדשה במצעד)


משפחתיות

קטגוריית הרכבים המשפחתיים כאילו קפאה בזמן. בזמן שהקורולה מגדילה את הפער על האיוניק, שאר המותגים והדגמים נלחמים על השאריות. שנת הקורונה הותירה את הקטגוריה כמעט ללא שינוי, מלבד האוקטביה והמגאן שהחליפו מקום.

  1. טויוטה קורולה (12,290 מסירות - בפער גדול על פני רוב המתחרים, וללא שינוי מ-2019)
  2. יונדאי איוניק (9,911 מסירות - המתחרה הרצינית היחידה של טויוטה בקטגוריה זו)
  3. רנו מגאן (4,488 מסירות, עלייה של מקום אחד, הרחק מהשתיים הגדולות)
  4. סקודה אוקטביה (4,251 מסירות, ירידה קלה של מקום אחד)
  5. מאזדה 3 (רק 1,825 מסירות, ללא שינוי מ-2019)
  6. סקודה סקאלה (1,548 מסירות, ההפתעה היחידה: חדשה בקטגוריה ומתחרה באוקטביה)
  7. יונדאי אלנטרה (1,104 מסירות, ירידה קלה של מקום אחד)
  8. פולקסווגן גולף (1,027 מסירות, ללא שינוי)
  9. ניסאן סנטרה (875 מסירות, ללא שינוי)
  10. סיאט לאון (761 מסירות, ללא שינוי)


פנאי-שטח קטנות (B-SUV)

קטגוריה צפופה ואופנתית זו מלאה במתחרים הנלחמים על סקטור אורבני, אמיד וחובב סטייל. אין כאן מנצחים ברורים, אלא אוסף מתחרים טובים המתקוטטים על עוגה לא-גדולה במיוחד. הדרישה ברורה: לנסוע ברחבי העיר במהלך ימי החול, ולטייל קצת על שבילי עפר בסוף השבוע.

  1. סיאט ארונה (3,974 מסירות - עלייה של מקום אחד; הסוד הוא המחיר)
  2. קיה סטוניק (3,468 מסירות - ירידה מהמקום הראשון)
  3. יונדאי קונה (3,067 מסירות - עלייה יפה של 3 מקומות)
  4. מיצובישי ASX (עם 2,873 מסירות, ירידה של מקום אחד בהשוואה ל-2019)
  5. סקודה קאמיק (2,509 מסירות, חדשה במצעד)
  6. סוזוקי ויטארה (2,196 מסירות, ירידה קלה של מקום אחד)
  7. סוזוקי קרוסאובר (1,950 מסירות, ירידה של 3 מקומות)
  8. סוזוקי איגניס (1,621 מסירות, ללא שינוי)
  9. אם-ג'י זד-אס (MG ZS עם 1,461 מסירות, עלייה של מקום אחד)
  10. פיג'ו 2008 (1,244 מסירות, ירידה של מקום אחד)


פנאי-שטח קומפקטיות (C-SUV)

הקטגוריה החשובה והגדולה ביותר כיום, בוודאי בישראל. כל המותגים משקיעים מאמצים גדולים בשיווק הדגמים שלהם, והתוצאה היא ניצחון נאה של קיה על פני מתחרותיה המרובות. סקודה ראויה לציון על הצלחת מאמצי השיווק של ה"קודיאק" שלה.

  1. קיה נירו (5,752 מסירות, שומרת על המקום הראשון)
  2. טויוטה ראב 4 (עם 5,200 מסירות בדיוק, עלייה של 3 מקומות)
  3. סקודה קודיאק (4,956 מסירות, עלייה מרשימה של 5 מקומות)
  4. קיה ספורטאז' (4,924 מסירות, ירידה של 2 מקומות)
  5. יונדאי טוסון (4,807 מסירות, ירידה של 2 מקומות)
  6. מיצובישי אאוטלנדר (4,750 מסירות, ירידה של 2 מקומות)
  7. טויוטה C-HR (עם 3,766 מסירות, ירידה של מקום אחד)
  8. מאזדה CX-5 (עם 3,282 מסירות, עלייה של 2 מקומות)
  9. ניסאן קשקאי (3,177 מסירות, ירידה של 2 מקומות)
  10. פיג'ו 3008 (עם 2,875 מסירות, ללא שינוי במיקום)


פנאי-שטח גדולים

הקטגוריה היקרה נשלטת בארצנו על ידי טויוטה לנד קרוזר (1,113 מסירות), שאף מתחרה אינו מסוגל להזיז אותה מהמקום הראשון בשנים האחרונות. שברולט טראוורס, ג'יפ רנגלר, קיה סורנטו, יונדאי סנטה פה ואחרות - רק 300 עד 400 מכוניות בכל שנה, וגם ב-2020.

פנאי-יוקרה קטנים

רוב התחרות סובבת על וולוו XC40 במקום ה-1 (656 מסירות השנה) ובין אודי Q2 ואודי Q3 במקום השני והשלישי (639 מסירות ו-461 מסירות) בהתאמה. שאר הרכבים בקטגוריה, כמו למשל לקסוס UX, מוכרות לכל היותר כ-300 מכוניות בשנה.

פנאי-יוקרה בינוניים

המהפיכה החשמלית השתלטה על הקטגוריה היוקרתית הזו, כאשר אודי אי-טרון (e-tron) היא אולי הבולטת מכולן, אבל רק במקום השלישי (315 מסירות, עלייה של מקום אחד). בראש הקטגוריה ניצבת, ללא תחרות, וולוו XC60 עם 511 מסירות, ומיד אחריה לקסוס NX עם 510 מסירות. מדהים שההבדל בין המקום ה-1 ל-2 הוא מסירה אחת בלבד.

פנאי-יוקרה גדולים

ג'יפ גרנד צ'ירוקי מוביל בנחת את הקטגוריה, בעיקר מפני שהוא פשוט זול יחסית (704 מסירות השנה). הרבה אחריו: מרצדס GLE, לקסוס RX, ריינג' רובר ספורט ועוד. לנדרובר דיסקברי יצא מהקטגוריה, ואילו לנדרובר דיפנדר נכנס אליה למקום ה-10.

רכבי מנהלים ("סאלון")

סקודה סופרב היא מלכת הקטגוריה הניהולית הזו בישראל, עם 1,849 מסירות ב-2020. אין לה מתחרות: לא יונדאי סונטה (411 מסירות), לא וולוו S60 ולא טויוטה קאמרי. כל שאר המתחרות נעות בין 300 ועד 200 מסירות בשנה.

מיני-וואנים (Minivans)

קצת קשה לדבר על קטגוריה, יותר בכיוון של מיני-קטגוריה: מלבד טויוטה פריוס פלוס (878 מסירות, כרגיל במקום ה-1), אין כמעט מתחרים מלבד סיטרואן C4 ספייסטורר (521 מסירות). כל שאר המיניואנים, כמו קיה קרניבל (328 מסירות), בקושי מוכרים 200 מכוניות בשנה.

טנדרים קטנים (טנדרונים)

סיטרואן ברלינגו, מלכת הקטגוריה, ללא שום שינוי, השנה עם 2,869 מסירות חדשות. הרבה אחריה: פולקסווגן קאדי (657 מסירות), רנו קנגו (511 מסירות) ודאצ'יה דוקר (237 מסירות).

טנדרים גדולים

תחרות מעניינת למדי בין מובילת הקטגוריה, טויוטה היילקס (1,155 מסירות, עלייה של מקום אחד), שהצליחה להדיח את איסוזו די מקס (884 מסירות, ירידה של מקום). במקום השלישי, ללא שינוי, מיצובישי טרייטון עם 747 מסירות השנה. שאר המתחרות בקטגוריה מכרו כל אחד פחות מ-100 רכבים.


סיכום

שנת 2020 התאפיינה במיתון מסוים, כמובן עקב משבר מגיפת הקורונה. במקביל להאטה הכלכלית העולמית, מרבית קטגוריות הרכב המקומיות "קפאו" כמעט ללא שינוי. עם זאת, ניתן להצביע על מגמה ברורה: הישראלים ממשיכים לנהור בהמוניהם לשלוש קטגוריות מרכזיות - רכבי פנאי-שטח קומפקטיים (אופנתי, רב-שימושי, חווייתי), משפחתיות היברידיות (ציי רכב ולקוחות שמרניים) וכל השאר פשוט מנסים לחסוך - בעיקר פנאי-שטח קטנים, סופרמיני או מיני.

המהפיכה החשמלית עדיין לא איתנו, אך ניתן לחוש התחזקות מסוימת במגזר ההיברידי, שנכנס בהדרגה לדגמים החדשים של רכבי הפנאי. כל מי שמשוטט ברחובות ישראל בחודשים האחרונים מסוגל להבחין: המכוניות הופכות חרישיות יותר, חשמליות יותר, ומזהמות הרבה פחות.


השאירו
פרטים >