המכוניות המשומשות המומלצות ל-2021

סוף 2020 ותחילת 2021 היא ההזדמנות הטובה להתבסס על נתוני החודשים האחרונים כדי לקבוע מהן המכוניות הכדאיות ביותר בשוק יד השנייה של ענף הרכב, תוך התבססות על מכירה במגרשי הרכב וציוני המומחים.

מכוניות מיני (הקטנות)

בקטגוריה הזולה והחסכוניות ביותר בישראל מככבות בדרך כלל רק שלוש מתחרות בולטות: שברולט ספארק, יונדאי i10 והגברת קיה פיקנטו. אין כמעט נהג ישראלי שלא מכיר לפחות אחת מבין השלוש. כל אחת מביניהן ראויה לרכישה בפני עצמה, והיא מהווה קניה חכמה בלי שיקולי אגו, מראה חיצוני או "תראו אותי".

עם זאת, מבין השלוש בחר המגזין "אוטו" להעניק את פרס אוטו השנה של שנת 2020 דווקא לשברולט ספארק - "היא הנוחה והנעימה לנסיעה בין בנות מינה". בין אם תבחרו ב"ספארק" הממזרית או באחת משתי הקוריאניות המצליחות (i10 או פיקנטו), אפשר להיות בטוח שיהיו לכם רוכשים מרובים בשוק המכוניות המשומשות. שלושתן קטנות, זריזות, אמינות ומשתלמות.

מכוניות סופרמיני (קומפקטיות)

סיאט איביזה ופולקסווגן פולו נחשבות למייצגות הקטגוריה - הראשונה במחיר האטרקטיבי והשנייה ברמת הגימור המשובח. אמנם שתיהן מהוות רכישה חכמה בשוק המכוניות המשומשות, עקב הביקוש היציב; אך באופן מפתיע, דווקא סיטרואן C3 זכתה בתואר הסופרמיני הנבחרת של מגזין אוטו לשנת 2020.

מבין השלוש המובילות את הקטגוריה - איביזה, פולו או C3 - לא רבים נוטים דווקא לבחור את סיטרואן הצרפתיה. אם אתם רוצים ללכת על בטוח, איביזה או פולו הן הדרך הנכונה. אם אתם מוכנים לתת צ'אנס לסיטרואן סי-שלוש החדשה, ייתכן שתופתעו לטובה. בשוק המשומשות, הפולו נמכרת מהר וגם האיביזה נחטפת במגרשים.

מכוניות משפחתיות

שלוש הבולטות בקטגוריה המשפחתית המסורתית הן עדיין טויוטה קורולה, יונדאי איוניק ואחריהן - סקודה אוקטביה. שלושת המכוניות הללו נחשבות "הימור בטוח" בתור רכישה של רכב חדש ואחר כך - בשוק המשומשות. קורולה, איוניק ואוקטביה נמכרות היטב בשוק רכבי היד הראשונה והשנייה. שלושתן מיוצגות היטב בארצנו, וקל לקבל עבורן שירות - בתקופת האחריות ולאחריה.

מבחינה איכותית, גרפה ה"קורולה" החדשה את פרס המשפחתית הנמכרת של 2020 מטעם מגזין "אוטו". הקריטריונים פשוטים וידועים ממבחני הדרכים שפורסמו עד כה: "מרכב מרווח המעוצב באופן מקורי, אבזור עשיר, מערכות בטיחות מתקדמות...ומערכת הנעה היברידית יעילה".

קטגוריית המשפחתיות אמנם סובלת מתחרות קשה עם רכבי הפנאי-שטח, הנחשבת לאופנתית בהרבה - אבל בשוק המשומשות מתנהלים כללים אחרים לגמרי. רוכשים של רכב יד ראשונה או שנייה יעדיפו בראש ובראשונה את התמורה למחיר, וכן ישקלו שיקולים מעשיים כמו נוחות ואמינות. לכן, קורולה היברידית או איוניק היברידית או אוקטביה בנזין "רגילה" - כל אחת מהשלוש היא להיט משומש בפני עצמו.

מכוניות פנאי קטנות (קרוסאובר קטן)

קטגוריה פופולרית ואופנתית זו עמוסה במגוון רחב של מתחרים מכל היצרנים השונים. בין המכוניות הבולטות ב"ג'יפונים" אפשר לציין את סיאט ארונה בתור קנייה סולידית, לצד סיטרואן C3 איירקרוס. עם זאת, דווקא קיה סטוניק לקחה את התואר "אוטו השנה" ל-2020 בתחום הפנאי-שטח הקטנות. לכן, כל אחת מבין השלוש תהיה רכישה טובה בשוק המשומשות, ויהיה לה שוק קונים טוב.

מכוניות פנאי קומפקטיות

ללא ספק, הקטגוריה הנחשקת והמדוברת ביותר בישראל כיום. קיה ספורטאז' היתה ונשארה רכישה מבטיחה, לאור הפופולריות המתמשכת שלה בארצנו. אך סיטרואן C5 איירקרוס גם היא מתחרה בה, אמנם לא במכירות, ומצטיינת ב"נוחות ואיכות נסיעה יוצאת דופן", לדברי בוחני מגזין "אוטו".

אך הזוכה בתואר "אוטו השנה" בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים היא דווקא פיג'ו 3008. לדברי צוות השופטים של 'אוטו', היא לוקחת את התחרות בגלל "עיצוב חוץ, תכנון פנים מבריק ומקורי, אבזור עשיר, ביצועים טובים ובעיקר איכות ונחות נסיעה מרשימה ביותר". דווקא מי שחושש מן המכוניות הצרפתיות יגלה כי פיג'ו 3008 היא הפתעה נעימה, גם בשוק המשומשות. מי שחושש להסתבך, אולי יעדיף לבנות על קיה.

באותה קטגוריה החליטו עורכי "אוטו" להעניק את תואר "קניית השנה" לדגם קיה נירו, שגבר בגמר על שני דגמים: קיה אקסיד, סיטרואן קקטוס. אז אם תבחרו באחד מן הדגמים שהזכרנו כאן, לא תתקשו למצוא רוכשים בשוק המשומשות, ולא תסבלו ככל הנראה מירידות מחיר עקב היעדר ביקוש.

מכוניות פנאי בינוניות

קטגוריה לא-זולה זו כוללת בתוכה שלוש מכוניות בולטות ומצליחות עבור שוק המשפחות הגדולות: יונדאי סנטה פה, פיג'ו 5008 והמצטרפת החדשה - סקודה קודיאק. בוחני מגזין "אוטו" העניקו לקודיאק את תואר "אוטו השנה" ל-2020. קודיאק, כדאי לציין, מאפשרת ישיבה של 7 נוסעים.

מכוניות משפחתיות גדולות (מנהלים)

שלוש המתחרות הבולטות, לפחות אחרונה, בקטגוריית המשפחתיות הגדולות, הן מאזדה 6, פיג'ו 508 ואולי המצליחה מביניהן: סקודה סופרב. האחות הגדולה והרחבה של סקודה אוקטביה דומיננטית בקטגוריית "רכבי המנהלים", כפי שהיא עדיין מכונה בקרב חלק מהישראלים.

סקודה סופרב זכתה למירב השבחים של בוחני מגזין "אוטו" ולכן גם זכתה לתואר "אוטו השנה" ל-2020 בקטגוריה שלה. הסופרב החדשה עברה מתיחת פנים מוצלחת, עם אבזור עשיר ורמת בטיחות גבוהה. לכן, רכישה של סקודה סופרב מהווה "הימור בטוח", כך זה נראה, גם בשוק המשומשות של 2020 ואילך.

משפחתיות יוקרתיות

קטגוריה קטנה-יחסית זו של רכבי פאר מאופיינת במותגי יוקרה ותיקים ביותר: אודי, במוו וכמובן מרצדס. מבין השלוש, אודי A3 היא סוג של להיט-נישה מוביל בתחומו. במוו סדרה 1 מתחרה בה בהצלחה חלקית. אך בוחני מגזין "אוטו" החליטו להעניק את התואר הנחשק דווקא לשלישית שבחבורה: מרצדס A קלאס החדשה. לכן, שלושת הדגמים שציינו מהווים רכישה חכמה לקטגוריה זו.

בתת-הקטגוריה של משפחתיות יוקרתיות גדולות, ההמלצה הזמנית שלנו לשוק המשומשות היא על מרצדס C קלאס, במוו סדרה 3 או וולוו S60 החדשה. מבין השלוש, וולו קטפה את תואר נבחרת הקטגוריה של בוחני מגזין "אוטו" ל-2020.

מכוניות סלון

קטגוריה קטנה זו של מכוניות רחבות-ידיים במיוחד מתאימות לדרג ניהולי ולבעלי משפחות סולידיות בתקציב גבוה. המתחרת הבולטות לרכישה הן אודי A6, וולוו S90 או במוו סדרה 5. האחרונה מבין השלוש זכתה בתואר "אוטו השנה 2020" בקטגוריית הסלון.

מכוניות פאר

רק לבעלי ההון והתקציבים הגבוהים ביותר מגיעה קטגוריה קטנה זו. אודי A8 נראה כמוביל בתחום הפאר ולכן לקח את התואר "אוטו השנה" ל-2020 בתחום הפאר, אבל שתי המכוניות שמתחרות בו צמוד-צמוד הן מרצדס S קלאס וכמובן במוו סדרה 7. הסיבה להובלה הנוכחית של אודי A8, לדברי הבוחנים, היא פער טכנולוגי בתחום אבזור הנוחות והבטיחות.

רכבי שטח אמיתיים

קטגוריה קטנה לאוהבי שטח ונסיעות בטבע, עם כמה אופציות ברורות. טויוטה לנד קרוזר הידועה אמנם מובילה במכירות, ויש מתחרות לא רעות בכלל כמו ג'יפ רנגלר או מרצדס G קלאס - אבל בוחני "אוטו" מסרו את תואר "אוטו השנה" בתחום רכבי השטח אל סוזוקי ג'ימיני הקטן המאופיין ב"מחיר סביר, עם יכולת שטח מרשימה, כעת משופר בהרבה מקודמו ובעיצוב חביב להפליא".

מתכננים לרכוש רכב יד ראשונה? מצאו רכב מושלם במאגר הרכב המעודכן של אופרייט.

השאירו
פרטים >