רנו פלואנס

Renault Fluence
2009-2016

  • שיווק: הדגם אינו נמכר עודרנו פלואנס
  • תצורה: סדאן 4 דלתות
  • נפח מנוע: 1.5 ליטר / 1.6 ליטר / 2.0 ליטר
  • מנועים: בנזין / טורבו-דיזל / חשמלית
  • מהירות מ-0 ל-100 קמ"ש: 11.9 שניות בגרסת הבנזין 1.6, 13.4 שניות בגרסה החשמלית
  • מהירות מרבית: 175 קמ"ש בגרסת הבנזין 1.6, 135 קמ"ש בגרסה החשמלית
  • מידות: 462 ס"מ אורך, 181 ס"מ רוחב, 148 ס"מ גובה
  • בסיס גלגלים: 2.7 מטר
  • תא מטען: נפח 530 ליטר; אורך 1.02 מטר
  • צריכת דלק: 10.8 ק"מ לליטר (לדגם 1.6 בנזין)
  • מיכל דלק: 60 ליטר
  • משקל: 1,280 ק"ג (עצמי); 1,770 ק"ג (כולל)
  • מחיר מחירון: 2009 - 49-57 אלף ש"ח; 2010 - 55-70 אלף ש"ח; 2011 - 63-79 ש"ח
  • הספק (כ"ס): 105 (לדגם 1.6 בנזין אוטומטי)
  • צילינדרים: 4
  • שסתומים: 16
  • צבעים: לבן, חום, קרם, שחור, בז', כחול, אפור, כסף
  • תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הילוכים בגרסת ה-1.6, הילוכים בגרסה החשמלית
  • רמות איבזור/גימור: קומפורט (comfort) פריביליג' (Privilege)
  • דגמים: אותנטיק, אקספרשן, דיזל ועוד - Renault Fluence Authentique Diesel 1.5 ,Renault Fluence Expression 2.0, Renault Fluence Authentique 1.6, Renault Fluence Expression 1.6
  • ביקורת: "מדובר במשפחתית למשפחות. הנהג הארצישראלי המצוי - זה המבקש בסך הכל לשנע את 2.4 ילדיו במכונית בטיחותית ואוטומטית עם בגאז' מכובד - ימצא בפלואנס פרטנרית הולמת." (iCar)
  • החלפת דגם: רנו פלואנס הוחלפה בדגם חדש, "רנו מגאן גרנד קופה".

* הנתונים המפורטים כאן מעודכנים ל-2014 בלבד. רנו פלואנס אינה משווקת עוד בישראל.

על רנו פלואנס

בשנת 2009, החליטה חברת רנו להפריד בין הגרסה הרגילה של דגמי המגאן, לבין דגם הסדאן, וכך יצרה את רנו פלואנס. קהל היעד של רכב זה שונה מזה של המגאן, והדגם פונה בעיקר למשפחות. לכן, מבחינת איבזור, הפלואנס מעט יותר פשוטה מהמגאן, אך איכות החומרים ושטח הפנים שלה מפצים על כך. תא הנוסעים בפלואנס מרווח במיוחד (בגלל בסיס הגלגלים הארוך שלה של 2.7 מטר) ותא המטען גדול מאוד (בנפח 530 ליטר), בשונה מרוב המשפחתיות בשוק. גם מבחינת עיצוב חיצוני, הפלואנס גדולה מאוד יחסית למכונית משפחתית, ולמעשה בעלת מידות של רכב מנהלים. הפלואנס גם מאוד אלגנטית ויכולה להראות כמו רכב מקטגוריה יקרה יותר.

הפלואנס הצרפתית מיוצרת במפעלי רנו בטורקיה, אך מבוססת על שלדה של דגם שמיוצר בקוריאה.
הפלואנס מגיעה עם 6 כריות אוויר, בקרת בלימה ויציבות, בקרת אקלים, כניסות USB בנוסף למערכת שמע בסיסית בעלת שליטה מההגה ופתחי איוורור גם במושב האחורי.

הרכב עצמו אמין, נעים ונוח לנהיגה, כל עוד הטיפולים המומלצים אכן נעשים בזמן.

תיבת ההילוכים והמנוע של הרנו פלואנס מחמיאים זה לזה. תחילת הנסיעה עלולה להיות מעט קופצנית בפקקים ובכבישים עירוניים, אך לאחר שמתרגלים לרגישות של הדוושות, הנסיעה הופכת לחלקה. כאשר מדובר בכבישים מהירים, הפלואנס גומעת אותם בקלות ומעלה מהירות בנעימות. תיבת ההילוכים עצמה היא כפולת מצמדים, בעלת 4 יחסי העברה בגרסת ה-1.6 ליטר , בעלת מנגנון המונע הידרדרות בזינוק בעלייה וקיימת אפשרות להעברת הילוכים ידנית במקום אוטומטית.

המתלים של הפלואנס מתאימים נפלא לכבישים הישראליים על מצביהם השונים ותנועת הרכב נעימה ורכה על האספלט, גם כאשר נעשות עבודות בכביש או שהכביש סדוק.

בשנת 2012 החחברת בטר פלייס החלב לשווק את הרנו פלואנס Z.E, המכונית החשמלית הראשונה בעולם בעלת סוללה מתחלפת. דגם זה היה ארוך ב-13 ס"מ מדגם הבנזין. בטר פלייס מכרו כ-1,000 רכבים מדגם זה לפני שהגישו בקשה לפירוק ביולי 2013.

השאירו
פרטים >