הכנת הרכב לחורף

להכין את הרכב לחורף יכול להישמע כמו מטלה מייגעת ומיותרת, בעיקר כאשר מדובר בחורף הישראלי. אך השנה החורף צפוי להיות קשה מהעבר והשקעה של שעתיים יכולה לשנות הרבה, ולספק ביטחון ושלווה בעת הנסיעה בגשם, ולמנוע היתקעות לא צפויה בדרכים.

למעשה, בדיוק כמו שכל אדם לובש יותר שכבות בחורף על מנת להגן על עצמו מהקור, כך גם הרכב צריך הגנה. אך כמובן שבמקביל, בדיוק כפי שנזהרים לא לדרוך בשלוליות, יש גם לנהוג בזהירות רבה בהתאם תנאי הדרך הקשים יותר במהלך החורף.

ב-2018 נהרגו 315 ישראלים בתאונות דרכים, וב-2017 נהרגו 364 בני אדם. לפי עמותת "אור ירוק" בין השנים 2004-2014 נהרגו בממוצע בחודשי החורף 166 איש מדי שנה, כאשר 13,421 איש נפגעים מדי שנה בממוצע בתאונות דרכים בחודשי החורף, כאשר 840 מתוכם נפצעים קשה.

בשנת 2013 בלבד בחודשי החורף נפגעו 731 אנשים בתאונות דרכים בתל אביב שמתוכם עשרה נהרגו, במקביל בירושלים נפגעו 473 ונהרגו ארבעה, בחיפה נפגעו בתאונות בחודשי החורף 360 אנשים ונהרגו ארבעה. הערים הנוספות בהן התרחשו תאונות רבות בחודשי החורף היו באר שבע, פתח תקווה ואשדוד.הכנת הרכב לחורף

על מנת לשמור על ביטחון מירבי בחודשי החורף מומלץ לנקוט בצעדים הבאים:

  1. בדיקות במוסך: דבר ראשון, יש להיעזר במכונאי מורשה ולבדוק שהמכונית נמצאת במצב מכאני ראוי. כלומר, יש לבדוק שמצבר הרכב טעון, מהודק כראוי ואין בו קורוזיה; שהמגבים שלמים ולא פגומים, שיש כמות מספקת של נוזל קירור ברדיאטור, וכמובן חשוב לוודא שהבלמים תקינים.
  2. גלגלים: חשוב לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים ומומלץ גם לבדוק שעומק החריצים בצמיג הוא לא מתחת 1.5 מ"מ - שכן אז יכולת האחיזה של הצמיג פוחתת. במהלך החורף מומלץ לוודא בדיקת לחץ אוויר בגלגלים באופן שבועי. אם הצמיגים "יבשים" או שיש בהם קרעים, מומלץ לשקול החלפתם כדי למנוע איבוד שליטה, החלקה או תאונה.
  3. בדיקת שמן: כמו כן יש להקפיד על החלפת שמן בזמנים המומלצים מראש, מאחר ושמן מלוכלך עלול להוביל לבעיות מכאניות ברכב, בעיקר בחורף.
  4. ניקיון שמשות: מומלץ לבדוק האם החורים מהם יוצא נוזל הניקוי לשמשה סתומים, ולנקות אותם עם סיכה בעדינות במידה וכן, כך שיהיה ניתן לנקות את השמשה בקלות יותר. במקרה של הצטברות אדים על שמשת הרכב, יש לפתוח חלון ובמקביל להשתמש במפשיר אדים ו/או מזגן.
  5. אגזוז: בעיקר בחורף, כאשר החלונות סגורים, מומלץ לבדוק את מערכת הפליטה של הרכב, האגזוז, ולוודא שאין דליפות גז שעלולת להיות מסוכנות.
  6. אורות: בחורף, הראות עלולה להיות בעייתית מהרגיל, ולכן מומלץ מבעוד מועד לבדוק שכל אורות הרכב עובדים כראוי ומכוונים, ובכך להימנע מתאונה שעלולה להתרחש עקב ראות לקויה. מעבר לכך, יש צורך להדליק אורות בכל שעות היום וגם בכבישים עירוניים. אם פנסי הרכב מלוכלכים בגלל גשם, בוץ או חול, מומלץ לנקות אותם היטב לפני הנסיעה.
  7. דלק: מומלץ לא לתת למיכל הדלק להתרוקן מתחת לחצי בזמן החורף. הקור עלול לגרום לעיבוי של הדלק ולגרום לבעיות במנוע בטווח המיידי ובטווח הרחוק.
  8. חמצן: בחורף אנו סוגרים את החלונות ומסתמכים על מערכת האיוורור הפנימית של הרכב, גם לצרכי חימום. במקרה כזה, יש לוודא שאנו נושמים גם אוויר חיצוני, ולא ממחזרים את האוויר ברכב ("סירקולציה"). זכרו: שימוש בסירקולציה מתאים בעיקר לנסיעות קצרות. בנסיעות ארוכות ובין-עירוניות יש להקפיד על כניסת אוויר חיצוני כדי לשמור על רמת חמצן מינימלית ברכב. זהירות: אם רמת החמצן יורדת, הדבר משפיע על יכולת הריכוז של הנהג, עד כדי נמנום במהלך נהיגה.

קיימים משתנים רבים לנהיגת חורף, אך הדבר החשוב ביותר הוא בטיחות הנהג והנוסעים. לכן, מעבר להכנת הרכב, יש להקפיד על נסיעה זהירה לפי תנאי הדרך ונתינת תשומת לב מלאה למתרחש בכבישים ולהימנע ממצבים כגון עקיפות מסוכנות.


לקריאה נוספת:
השאירו
פרטים >